Viral: hoe het wel moet

Dat het een trend is voor bedrijven om een viral te willen van hun product, is niks nieuws meer onder de zon. De snelle jongens van de marketing afdeling hebben een brainstormsessie en komen dan tot de conclusie dat ze “iets met social media” willen doen. Wat daarop volgt is dat er een jong, hip, creatief bureau wordt ingeschakeld om het product viraal op de markt te zetten.

In veel van die gevallen mislukt zo’n viral jammerlijk. Neem nou deze poging van KPN om hun dongel op een aparte manier onder de aandacht te brengen. Het is niet zo zeer het zitten op stoeltjes midden op Utrecht Centraal Station wat het hem doet, het is het debiliserende dansje wat het hem doet. De aanwezige mensen weten niet precies om welk product het gaat en krijgen eerder het idee dat de mensen in kwestie een flashmob uitvoeren, dan dat ze daadwerkelijk een product op een ludieke wijze aanbieden.

Maar wat ik wel een hele toffe actie vind, is de manier waarop Chocomel zijn publiek wil aanspreken. Met de titel “Heb jij het nog in je?” willen ze het kind in de mensen weer naar boven halen. En wat doen kinderen? Juist, die spelen, ravotten en maken lol. Dus besloten ze om  in Almere een glijbaan te bouwen. Het resultaat:

Advertenties

2 Responses to “Viral: hoe het wel moet”


  1. 1 Dieuwer 19/05/2010 om 15:42

    leuk idd! wil meteen gaan spelen


  1. 1 Tweets that mention Viral: hoe het wel moet « Levi Boitelle -- Topsy.com Trackback op 19/05/2010 om 15:11

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Twitter

Archief


%d bloggers liken dit: